För att du som vårdnadshavare ska få en god möjlighet att följa ditt barn använder vi oss av SchoolSoft som underlättar kommunikation och information mellan vårdnadshavare och pedagoger. I portalen kan du som vårdnadshavare bland annat hitta veckoinformation, följa förskolans verksamhet i text och bild i verksamhetsloggen, läsa och svara på meddelanden från personalen, skicka meddelanden till personalen, se veckans matsedel, boka utvecklingssamtal och läsa barndokument som skrivs vid t.ex. utvecklingssamtal.
Vårdnadshavare loggar in med mobilt Bank-ID.
SchoolSoft nås via en webbläsare på nätet eller via SchoolSofts app för vårdnadshavare. Vårdnadshavare loggar in med Mobilt Bank-ID både via webben och i appen.
Länkadress till webbläsare:
http://sms.schoolsoft.se/morbylanga/
Appen känns igen på "gladagubben-loggan". I appen får du snabbt tillgång till allt som är nytt i SchoolSoft och ser tydligt vad som är läst eller inte.
Problem med BankID
Jag har problem med att signera eller logga in i tjänsten med BankID, vad gör jag då?
I första hand ska du testa din e-legitimation. Lyckas du inte logga in får du vända dig till den utgivare som utfärdat e-legitimationen, vanligtvis din bank. Det kan vara så att du inte har installerat någon e-legitimation eller giltighetstiden kan ha gått ut.
Jag har ingen e-legitimation, hur skaffar jag det?
E-legitimation får du genom din bank. På Skatteverkets hemsida hittar du samtliga utgivare av e-legitimation. För att skaffa e-legitimation så behöver du ett svenskt personnummer.